رايانه ها از مهمترين ماشين هايي هستند که امروزه از آنها استفاده مي کنيم. آنها به ما کمک مي کنند تا کارهاي بيشماري را در زندگي روزمره خود انجام دهيم ، از جمله محاسبات پيچيده و محاسبات. رايانه ها بسيار طولاني تر از آنچه بسياري از مردم تصور مي کنند وجود داشته است ، و براي برنامه نويسان کامپيوتر ، اين سابقه بسيار مهم است زيرا اطلاعات ارزشمندي است که مي تواند به آنها در حرفه انتخابي خود کمک کند. در اينجا برخي از حقايقي است که هر برنامه نويس کامپيوتر بايد در مورد برنامه نويسي کامپيوتر بداند:
1. اولين کامپيوترها توسط بخار تغذيه مي شدند
کامپيوتر اول
چار بابيج ، که پدر برنامه نويسي محسوب مي شود ، يکي از اولين رايانه هاي تاريخ را اختراع کرد. او دستگاه جديد خود را موتور تحليلي ناميد. بزرگتر از يک خانه بود ، با شش موتور بخار کار مي کرد و با کارت هاي پانچ برنامه ريزي شده بود. موتور تحليلي از چهار قسمت اصلي تشکيل شده بود: آسياب ، که در رايانه هاي مدرن به آن CPU گفته مي شود ، Store ، که معادل حافظه و ذخيره سازي در يک رايانه مدرن است ، Reader که ورودي است و چاپگر ، که البته نحوه خروج دستگاه از هرگونه اطلاعات بود. با اين حال ، نسخه کارکرد موتور تجزيه و تحليل عمدتا به دليل مشکلي که چار با مهندس اصلي خود داشت هرگز عملي نشد.
2. يک ويروس رايانه اي طوري طراحي نشده است که باعث آسيب شود
ويروس شناسايي شد
فرد کوهن ، نويسنده تکنيک هاي دفاع از ويروس رايانه اي ، فردي است که اولين ويروس رايانه اي را طراحي کرد. او يک نرم افزار عيب يابي ايجاد کرد که مي تواند کامپيوترها را آلوده کند و آن را يک ويروس ناميد. اين برنامه قرار بود يک کامپيوتر را در دست بگيرد ، خودش را ضرب کرده و سپس از طريق دستگاه هاي قابل جابجايي مانند فلاپي ديسک ها از يک رايانه به کامپيوتر ديگر پخش شود. فرد کوهن فقط اين ويروس را ايجاد کرد تا بفهمد آيا اين ويروس واقعاً امکان پذير است يا نه ، و به هيچ وجه در فکر آسيب رساندن به رايانه ها نبود. او بعداً يک ويروس مثبت ايجاد کرد که قرار بود به کاربران رايانه کمک کند اجزاي اجرايي را در سيستم هاي خود که آلوده نيستند پيدا کنند.
3. اولين برنامه نويس رايانه يک زن بود
برنامه نويس اول-آدا-لاوليس
شايد براي برخي باورنکردني باشد ، اما اولين برنامه نويس واقعاً يک زن بود. نام او آدا لاوليس ، رياضيدان انگليسي بود که در سال 43 ترجمه مقاله موتور تحليلي را که توسط لوئيجي منابريو ، مهندس ايتاليايي نوشته شده بود ، ارائه کرد. او توانست يادداشت هاي خود را در طول ترجمه اضافه کند ، که به سرعت بخشيدن به توسعه برنامه نويسي رايانه کمک کرد. دليل اينکه آدا به عنوان اولين برنامه نويس رايانه در نظر گرفته مي شود اين است که او الگوريتمي را ابداع کرد که قرار بود در موتور تحليلي مورد استفاده قرار گيرد تا به آن در محاسبه اعداد برنولي کمک کند. اين اولين الگوريتمي است که براي پياده سازي در يک کامپيوتر واقعي نوشته شده است.
4. اولين بازي کامپيوتري ديجيتالي هرگز هيچ سودي نداشت
اولين بازي ديجيتالي-رايانه اي
بازي هاي ويدئويي امروزه يکي از موفق ترين برنامه هايي هستند که ايجاد شده اند. با اين حال ، اولين بازي رايانه اي ديجيتال يک شکست بزرگ بود. اولين بازي رايانه اي در سال 1962 هنگامي ظاهر شد که استيو راسل ، برنامه نويس رايانه از موسسه فناوري ماساچوست ، به همراه تيمش ، نزديک به 200 ساعت زمان صرف ساخت اولين گزارش از Spacewar کردند. اين بازي قرار بود توسط دو نفر انجام شود که دو سفينه کوچک را کنترل مي کردند. هدف اصلي بازي اين بود که قبل از تخريب کشتي فضايي حريف ، سفينه فضايي حريف خود را مورد اصابت قرار داده و آن را نابود کنيد. با اين حال ، بازيکنان همچنين بايد از يک نقطه سفيد کوچک که در مرکز صفحه نمايش بود ، که نمايانگر يک ستاره بود ، اجتناب کنند. اگر يک بازيکن با ستاره برخورد کند ، مي تواند در نبرد شکست بخورد. اين بازي در موسسه موفقيت آميز بود ، اما متأسفانه راسل و تيمش هرگز از آن نتيجه اي نگرفتند. با اين حال ، بدون اين پيشرفت ما احتمالاً صنعت بازي هاي ويديويي پررونقي را که امروزه داريم ، نخواهيم داشت.
5. پرکاربردترين تصوير براي الگوريتم هاي پردازش تصوير ، تصوير مجله Play Boy است
لنا
اين تصوير ، با محبت Lena ناميده مي شود ، يک تصوير آزمايشي استاندارد است که بيش از 40 سال در پردازش تصوير استفاده مي شود. اين مقاله از قسمت مرکزي مجله PlayBoy در نوامبر 1972 بريده شد.
6. برخورد SHA-1 در Git نادر است
sha-1
Git يک کنترل بازبيني توزيع شده بسيار محبوب است. از SHA-1 براي شناسايي تجديد نظرها و تشخيص وجود دستکاري و فساد در مجموعه خاصي از داده ها استفاده مي کند.
7. اولين اشکال رايانه از يک اشکال واقعي نامگذاري شد
اولين اشکال کامپيوتر
در فناوري رايانه ، عبارت bug براي نشان دادن خطاي فني استفاده مي شود. اين اصطلاح براي اولين بار توسط توماس اديسون در سال 78 استفاده شد. سالها پس از آن ، گريس هاپر ، که درياسالار ارتش ايالات متحده بود ، هنگام کار بر روي رايانه Mark II در مورد اشکال رايانه اي در دفترچه گزارش خود نوشت. با اين حال ، برخلاف اشکالات رايانه اي که امروزه به آن عادت کرده ايم ، اين يک اشکال واقعي بود که او از آن شکايت داشت. يک پروانه در رله رايانه اش گير کرده بود و مانع از روان شدن عمليات مي شد. همانطور که در تصوير بالا مشاهده مي کنيد ، او نوشت: "اولين مورد واقعي اشکال پيدا شد". شب پره قبل از اينکه در کتابش اين مشاهدات را انجام دهد از سيستم اشکال زدايي شد.8. برنامه نويسي رايانه متنوع است
برنامه نويسي کامپيوتر
وقتي صحبت از تنوع زباني مي شود ، برنامه نويسي رايانه اي يکي از اصلي ترين شاخه ها محسوب مي شود. بنابراين ، اگر يک کشور بود ، در ليست تنوع کشورها در صدر جدول قرار مي گرفت. اين به اين دليل است که تمام زبان هاي رايانه اي که براي انسان شناخته شده است ، از جمله زبانهايي که در گذشته استفاده مي شد ، در مجموع به 698 زبان مي رسد. اگر برنامه نويسي کامپيوتري کشوري بود ، تنها کشورهايي که تنوع بيشتري در زمينه زبان داشتند ، گينه نو و اندونزي بودند که به ترتيب مقام هاي اول و دوم را به خود اختصاص مي دادند.
براي برنامه نويسان کامپيوتر مهم است که بدانند برنامه نويسي رايانه چگونه آغاز شد و از افرادي که پشت اين نوآوري بزرگ بودند مطلع بودند. براي تبديل شدن به يک برنامه نويس موفق ، داشتن ايده در مورد زبان هاي مختلف برنامه نويسي کافي نيست ، همچنين مهم است که تاريخ برنامه نويسي را بدانيد تا بتوانيد پيش بيني کنيد که آينده برنامه نويسي چگونه خواهد بود. علاوه بر اين ، تاريخ به افراد کمک مي کند تا از کارشان بيشتر قدرداني کنند و آنها را قادر مي سازد تا بهتر کار کنند.
، ,رايانه ,مي ,برنامه ,يک ,اولين ,است که ,برنامه نويسي ,رايانه اي ,مي شود ,بود ، ,برنامه نويسي رايانه ,برنامه نويسان کامپيوتر
درباره این سایت